loading...

امیر بلاگ

مشاغل دیجیتال مارکتینگ در حال حاضر داغ است و انتظار نمی رود که این روند به این زودی از بین برود. بخشی از دلیل این امر این است كه شركتها در هر شكل و اندازه به دنبال افرادی با مهارتهای مختلف بازاریابی دیجیتال می گردند.

ادامه مطلب را بخوانید در مورد آنچه که امروز برای ادامه کار در بازاریابی دیجیتال لازم است.

شکاف اشتغال مشاغل بازاریابی دیجیتال

مهارت های بازاریابی دیجیتال در حال حاضر چنان مورد تقاضا است که بسیاری از افراد در صنعت ادعا می کنند که در مهارت ها خلا وجود دارد - به عبارت دیگر ، مشاغل زیادی وجود دارد ، اما افراد ماهر کافی برای پر کردن آنها وجود ندارد.

مشاغل دیجیتال مارکتینگ در حال حاضر داغ است و انتظار نمی رود که این روند به این زودی از بین برود. بخشی از دلیل این امر این است كه شركتها در هر شكل و اندازه به دنبال افرادی با مهارتهای مختلف بازاریابی دیجیتال می گردند.

ادامه مطلب را بخوانید در مورد آنچه که امروز برای ادامه کار در بازاریابی دیجیتال لازم است.

شکاف اشتغال مشاغل بازاریابی دیجیتال

مهارت های بازاریابی دیجیتال در حال حاضر چنان مورد تقاضا است که بسیاری از افراد در صنعت ادعا می کنند که در مهارت ها خلا وجود دارد - به عبارت دیگر ، مشاغل زیادی وجود دارد ، اما افراد ماهر کافی برای پر کردن آنها وجود ندارد.

طبق این گزارش تحقیقاتی از Burning Glass :

  • کسب و کارهای کوچک و بزرگ رسانه های دیجیتال ، رسانه های اجتماعی را به عنوان یک مهارت برتر مورد نیاز ذکر می کنند
  • اکنون 40 درصد فرصت های شغلی بازاریابی به مهارت های دیجیتالی احتیاج دارند
  • تعداد آگهی های استخدام با تمرکز دیجیتال دو برابر بیشتر از پنج سال پیش است
  • بازاریابی دیجیتال تا سال 2019 35٪ از هزینه های بازاریابی را تشکیل می دهد
  • در سال 2016 ، 174141 اعلان شغل متمرکز بر بازاریابی دیجیتال وجود داشت
  • مشاغل بازاریابی دیجیتال به طور متوسط سالانه 7000 دلار بیشتر از انواع دیگر مشاغل بازاریابی ارائه می دهند
  • شغل بازاریابی دیجیتال به طور متوسط 16 درصد بیشتر از موقعیت های عادی بازاریابی طول می کشد.

نکته جالب دیگری که کارشناسان بازاریابی دیجیتال باید بدان توجه کنند این است که ، طبق همان گزارش Burning Glass ، شرکت های "تک شاخ" (استارتاپ های دیجیتالی با ارزش بالا مانند Pinterest و Snapchat) به دنبال کارمندان با نقاط قوت در زمینه هایی مانند تجزیه و تحلیل دیجیتال و تبلیغات هستند ، و همچنین بازاریابی محتوا. از طرف دیگر ، شرکتهای Fortune 100 به دنبال افرادی می روند که دارای بازاریابی سنتی و زمینه های تجاری و همچنین مهارتهای بازاریابی موبایل هستند.

چرا شغل خود را در بازاریابی دیجیتال انتخاب کنیم؟

وقتی نوبت به آموزش رسمی می رسد ، بیشتر برنامه های بازرگانی و بازرگانی دانشگاه به سادگی در امر آموزش مهارت های فنی مورد نیاز افراد هنگام انجام حرفه ای در بازاریابی دیجیتال سرعت ندارند. به همین دلیل ، مهم است که اطمینان حاصل کنید که روش های دیگری برای یادگیری ، مانند گذراندن دوره های معتبر آنلاین و دوره های خودآزمایی را نیز برای یادگیری پیدا کرده اید.

انعطاف پذیری

این نوع مشاغل انعطاف پذیر هستند ، نه تنها در مواردی که می توانید در آن تخصص داشته باشید بلکه از نظر موقعیت مکانی نیز هستند. بیشتر و بیشتر مشاغل این امکان را دارند که از راه دور کار کنند و بسیاری از شرکت ها حتی دفتری مختص کارمندان ندارند. و اگر مسیر فریلنسینگ را انتخاب کنید ، می توانید از هرجای دنیا کار کنید.

درآمد بالا

بازاریابی حرفه ای دیجیتال می توانید انتظار برای کسب حقوق و دستمزد به طور متوسط بالا. در حالی که مبلغ دقیق به تخصص و سوابق شما بستگی دارد ، اما صرف وجود مشاغل زیادی به این معنی است که شما به عنوان کارمند یا فریلنسر این فرصت را دارید که برای خود مقداری تعیین کنید.

طبق گفته Glassdoor ، مدیران بازاریابی دیجیتال در ایالات متحده می توانند انتظار داشته باشند جایی در حدود 86930 دلار درآمد کسب کنند. گرچه این دقیقاً یک دستمزد اولیه نیست ، اما به طور کلی پتانسیل درآمد این حرفه را نشان می دهد.

خلاق

هرکسی که زمینه تولید ویدئو یا گرافیک داشته باشد بدون شک می تواند در دنیای بازاریابی دیجیتال جایی پیدا کند. از توسعه وب گرفته تا تولید ویدئو و حتی تصویرگری ، همیشه جایی برای محتوای خلاقانه و ابتکاری وجود دارد که اغلب توسط متخصصان هنر اداره می شوند. مدرک هنرهای زیبا شما لازم نیست که هدر رود به شرطی که آن را با برخی آموزش ها در زمینه تولید ، رسانه های جدید یا طراحی وب تکمیل کنید.

مهارت هایی که باید بدانید تا یک بازاریاب دیجیتال شوید

اکنون ، بیایید به چند زمینه اصلی بپردازیم که می توانید انتظار داشته باشید هنگام ورود به شغل یا شغل حرفه ای بازاریابی دیجیتال ، در مورد آنها بدانید (و به طور مداوم یاد بگیرید).

PPC

متخصصان PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) در تبلیغات مهارت کافی دارند و تخصص آنها جابجایی بازدید به وب سایت است. متخصص این تاکتیک می تواند تبلیغات PPC را مدیریت کند. آنها مسئول ایجاد و اجرای این کمپین ها برای شرکت خود و مشتریان مختلف هستند. آنها برای بهینه سازی باید اصول SEO و کلمات کلیدی را درک کنند.

به طور معمول ، این افراد باید درک درستی از روند بازاریابی داشته باشند ، بتوانند اعداد را خرد کرده و تحت استرس کار کنند.

ایجاد و بازاریابی محتوا

از آنجا که بازاریابی محتوا تقریباً در هر جنبه ای از فعالیت های بازاریابی دیجیتال کلیدی است ، متخصصان این عرصه همیشه مورد تقاضا هستند. و متخصصان بازاریابی محتوا کارهای دیگری غیر از نوشتن پست های وبلاگ یا ارسال در شبکه های اجتماعی انجام می دهند. این عنوان شغلی کاملاً عمومی است ، بنابراین مهارت های شما باید به همان اندازه متنوع باشد. اگر هدف شما این است که یک مدیر بازاریابی محتوا شوید ، باید یک تخصص به علاوه دانش سطح متوسط از استراتژی های بازاریابی چند رسانه ای داشته باشید.

بازاریابان محتوای دیجیتال باید بتوانند نحوه استفاده از طیف وسیعی از انواع رسانه را برای تعامل و تبدیل بدانند. متن ، فیلم ، تصاویر و حتی صدا همه مورد تقاضا هستند. یک بازاریاب محتوا باید اطمینان حاصل کند که محتوای با کیفیت نام تجاری را ارائه می دهد و بتواند اثبات کند که در زمینه بازاریابی و اهداف تجاری یک شرکت موثر است.

متخصصان محتوا ممکن است عهده دار طیف وسیعی از فعالیت ها باشند ، از جمله:

  • به عنوان ویرایشگر محتوا عمل کنید ، جایی که آنها محتوای موجود را درمان می کنند و نویسندگان را هماهنگ می کنند
  • مسئولیت کمپین های بازاریابی از طریق ایمیل را بر عهده داشته باشید
  • تقویم و استراتژی محتوا را تدوین و اجرا کنید
  • برای ویرایش و انتشار محتوای بصری از نرم افزار ویرایش عکس یا فتوشاپ استفاده کنید
  • وبلاگ ها ، مطالب اجتماعی و وب مرتبط را بنویسید و منتشر کنید

متخصصان شبکه های اجتماعی

همانطور که در بالا ذکر شد ، بسیاری از مشاغل بازاریابی دیجیتال نیاز به دانش مناسب (اگر نه عمیق) از رسانه های اجتماعی و همچنین نحوه درک و تفسیر تجزیه و تحلیل های مرتبط دارند.

استراتژی و برنامه ریزی تجاری

افرادی که سابقه شغلی ، استعداد شغلی ، مهارتهای رهبری و مهارتهای ذکر شده در بالا را دارند ، ممکن است بخواهند مسئولیت بازیگری را در یک حوزه خاص (به عنوان مثال مدیر بازاریابی محتوا) یا به عنوان مدیر بازاریابی دیجیتال.

تجزیه و تحلیل

برای افراد مستعد که نه تنها نحوه دستیابی به داده های بزرگ بلکه نحوه تجزیه و تحلیل و گزارش در مورد آنها را می فهمند ، یک نیاز روزافزون وجود دارد. و با پیشرفت در فناوری هوش مصنوعی که به ما امکان دسترسی و سنتز مقادیر بیشتری از داده ها را می دهد (برای مثال با اینترنت اشیا) ، ما بیش از گذشته به این افراد نیاز داریم.

افرادی که در تجزیه و تحلیل مهارت کافی دارند ، همیشه در حوزه بازاریابی دیجیتال مورد تقاضا و پردرآمد قرار می گیرند ، بخشی از این دلیل است که برنامه های بازاریابی دانشگاه لزوما مهارت های فن آوری یا ریاضی را در برنامه های خود ادغام نمی کنند. بسیاری از بازاریاب ها زمینه کسب و کار یا خلاقیت دارند ، که در برخی از نقش ها نیز ضروری است ، اما تحلیلگران دلار زیادی می گیرند زیرا این مهارت ها از آموزش پیشرفته تر حاصل می شود.

متخصصان بازاریابی دیجیتال از تجزیه و تحلیل استفاده می کنند تا:

  • فرایندهای فروش را ارزیابی کنید
  • لیست های هدف برای بازاریابی از طریق ایمیل
  • فناوری جدید را ارزیابی کنید
  • گزارش های مربوط به مشاغل دیجیتالی را ایجاد کنید
  • روندهای بازاریابی دیجیتال را بشناسید

حتی اگر در ریاضیات یا آمار مهارت خاصی ندارید ، باز هم لازم به ذکر است که حتی برخی آموزش ها در انواع خاصی از نرم افزارها و برخی دانش ها در مورد "خرد کردن" اعداد ، در کل موارد مفید است.

سئو

کارشناسان سئو اطلاعات خوبی در مورد نحوه ورود بازدید به وب سایت شما و نحوه پیدا کردن و مرتب سازی وب سایت توسط موتورهای جستجو دارند. افرادی که در این زمینه تبحر دارند معمولاً دارای زمینه ریاضیات ، آماری هستند و دارای پیش زمینه فنی بسیار خوبی مانند توسعه وب و UX یا UI هستند. آنها به طور کلی در مورد ابزارهای تجزیه و تحلیل نیز کاملاً آگاهی دارند.

اگر کمی از نظر فنی گرایش دارید و احساس می کنید ممکن است مورد شما باشد ، باید اطلاعات را بشناسید ، اما نه فقط اعداد پایان کار. شما باید درک کنید که چگونه این اعداد با جنبه های کیفی یک تجارت ، اهداف و استراتژی بازاریابی آن ارتباط دارند.

اگرچه استفاده از این موارد لزوماً کار متخصص سئو نیست ، اما آنها باید بتوانند معنای اعداد را برای سایر افراد تیم خود که متخصص نیستند ، بیان کنند. بنابراین ، داشتن یک درک خوب از چگونگی ترجمه و گزارش داده ها به روشی که قابل درک باشد ، برای داشتن متخصص سطح بالای سئو بسیار مهم است.

همانطور که گفته شد ، هر کسی که به بازاریابی دیجیتال می پردازد باید حداقل درک اساسی از نحوه عملکرد SEO داشته باشد زیرا این یکی از موضوعات اصلی مکالمه خواهد بود.

مهارتهای ارتباطی و رهبری

مهارت های نرم یا مهارت های مردم نیز برای اکثر موقعیت ها در حوزه بازاریابی دیجیتال بسیار مورد توجه است. اینها ویژگیهای شخصی هستند که به شما کمک می کنند با انجام کارهای مختلف ارتباط برقرار کنید ، هدایت و پیگیری کنید.

اگرچه درست است که افراد طرف فنی به احتمال زیاد تمام روز در کامپیوترشان هستند ، اما هنوز هم باید بتوانند شماره های مشاغل را برقرار کنند. و افرادی که به دنبال به عهده گرفتن مسئولیت های مدیریتی هستند باید همیشه مهارت های تیم سازی و رهبری خود را اصلاح و اصلاح کنند.

بازاریابی دیجیتال شغلی متنوع و پاداش آور است

هر کسی که به فکر بازاریابی دیجیتال است باید در مورد مسیری که انتخاب می کند انتخاب کند ، تخصصی مناسب خود پیدا کند و آن منطقه را خیلی خوب بشناسد تا در شغل شغلی رقابت کند. پس از داشتن مهارت ، تقریباً در هر مکانی که بخواهید و تقریباً به هر شکلی که بخواهید می توانید کار کنید.

از فریلنسینگ گرفته تا آژانس ها گرفته تا متخصصان داخلی ، شرکت ها همیشه به دنبال افرادی هستند که در بازاریابی دیجیتال تخصص دارند ، از ایجاد محتوا گرفته تا بازاریابی از طریق ایمیل تا تجزیه و تحلیل. و هنگامی که شما یک حرفه بازاریابی دیجیتال را دنبال می کنید ، اگر در یک آژانس کار کنید ، احتمالاً با بسیاری از بخشها و حتی صنایع کار خواهید کرد. هنگامی که در یک شرکت یا آژانس مشخص قرار گرفتید ، ممکن است خود را ببینید که نردبان را بالا می برید - و مقیاس درآمد - شگفت آور به سرعت.

در هر صورت ، مهم است که شما یاد بگیرید چگونه خود را تبلیغ کنید ، مهارت کافی در ابزارهای دیجیتال جدید را داشته باشید ، اصول بازاریابی محتوا و سئو را بدانید و به طور مداوم از موسسات معتبر آموزش ببینید.

امیر بازدید : 375 دوشنبه 17 شهريور 1399 زمان : 14:42
ارسال نظر برای این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 146
  • بازدید سال : 351
  • بازدید کلی : 7837
  • آخرین نظرات
    کدهای اختصاصی